Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-13, 20:56   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

For hver person som overhodet ikke kan benytte seg av regnestykket så finnes det en person som kan det. Her inne får man jo inntrykk av at man er et laverestående individ om termodynamikken får litt tiltro. Uting. Jeg trenger ikke lese om et forskningsprosjekt for å vite at hvis jeg har ca 7500 kalorier i underskudd ei uke, så går jeg ned ca 1 kg. Fint om dere beleste mennesker, som leter etter forskningsrapporter for å underbygge det dere opplever med deres egne kropper, kan godta at ikke deres opplevelse passer for alle. Kanskje det går ann å slutte å være så himla nedlatende ovenfor oss som det faktisk stemmer for. Er jo søren ikke lov til å være "normal" på dette forumet!

Så fint at du har monopol på normalitet, da.
Forøvrig var det vel Imses troverdighet som ble trukket i tvil her - ikke at CICO tilsynelatende fungerer bra for deg?

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Nå trenger ikke jeg å forklare verken termodynamikkens lover eller Einstens relativitetsteori. Disse er forklart fra før av.
Jeg har ikke lest hele resultatet etter MSE, men etter det jeg har forstått er de viktigste resultatene, humørsvigninger, depresjoner, lavere stoffskifte, nedsatt kroppstemperatur.
Dette motbeviser ingenting. Nedsatt kroppskifte må man jo da bare ta hensyn til i regnestykket.

Jeg sier ingenting imot Einstein eller termodynamikken. Det jeg prøver å få folk til å forstå her inne er at kroppen fungerer litt mer finstilt enn en forbrenningsovn. Såvidt meg bekjent så er det en erfaring som er like relevant som den erfaringen dere som CICO fungerer for står for? Eller? Jeg føler meg iallfall berettiget til å si det når det kommer påstander om at CICO fungerer for alle "fordi man ikke kan unndra seg thermodynamikkens lover".

Poenget med eksperimentet er at folk IKKE gikk ned der i henhold til det teoretiske kaloriunderskuddet. http://www.zoeharcombe.com/2009/12/t...on-experiment/ Dersom det var folk som ikke gjorde det i et slikt kontrollert eksperiment kan jeg ikke forstå at man skal forvente det utenfor heller. Noen er så heldige at de gjør det, noen gjør det ikke.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat