Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-09, 12:22   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Hei!

Jeg la merke til en ting i dag som jeg ikke har tenkt på tidligere. Jeg legger inn alt jeg spiser i næringskalkulatoren på diett.no. I går var jeg på 68% fett totalt. Jeg drakk (som vanlig ) et 118 gr glass rødvin på kvelden. Da gikk fettprosenten min ned til 61% i totaloversikten! Jeg har drukket "masse" rødvin i løpet av kuren, uten at det har syntes å spille noen rolle fra eller til.

Karbohydratene i vinen er jeg ikke bekymret for, men hvis alkoholen gumler i seg fettet fra kosten min, da er det litt verre. Jeg sliter jo med å holde meg rundt 70% i utgangspunktet. Noen synspunkter?

Fettprosenten går ned fordi du har fått i deg mer karber, ikke fordi du "mister" fettet
Altså. Ah, jeg er så dårlig til å forklare..
om de 68 % med fett er 100 gram, så forblir de 100 gram, men når du legger til mer karber går det da kanskje fra 15 til 18 gram. Altså blir energifordelingen annerledes.
Men grammene med fett forblir 100 gram

(om du skjønte hva jeg prøve å få fram skal du få diplom )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat