Tråd: Blomkål og?
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-14, 14:46   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blomkål og?

Damp av vannet på blomkålen etter du har rent dem av, da blir mosen mindre vassen (sett varmen på det laveste på plata, og hell blomkålen tilbake i kjelen, og la dem stå mens du rører litt rundt til mest mulig fukt er ute).
Ellers synes jeg sellerirotmos er veldig godt, men det kan være veldig smaksdominant, så om du blander selleri og blomkål i en mos, får du en veldig god og litt mildere mos også!
Ellers blander jeg gjerne mos litt sånn hipp som happ med blomkål/brokkoli/rosenkål/sellerirot/knutekål, eller gjerne også kålrabi (spørs litt på hvor mye karber du tillater deg). Har så og si alltid smør og muskat i. Muskat er litt sånn mos-must!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat