Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-11, 14:59   #9
renmar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 42
Innlegg: 5
renmar er på en erverdig vei

Sv: Treningstips når man ikke trener på senter?

Jeg trene også hjemme med elipsemaskin. Og syns jeg har vært så flink når jeg har kjørt 2-3 økter i uka på 45 minutter. Men så sier fysioterapeuten min som også er veldig opptatt av trening og kan mye at jeg kan glemme å bli slank på den måten! Kroppen vår blir så vant til den samme treningen at det vil ikke hjelpe på vekta. Variasjon er veldig viktig. Så nå kjører jeg (eller skulle ha gjort)en rolig langøkt på 1 time og to økter hvor jeg tar meg fullt ut på 40 minutter i uka. Og jogging er best, men elipsemaskinen er et godt alternativ. Jeg føler meg for tung til å jogge ennå. I tillegg skal jeg trene stryrke med kettlebell to ganger i uka. Det er den beste styrketreningen syns jeg, og hun viste meg en del øvelser. Det er viktig at man gjør det riktig, men det finnes dvd og video på nettet hvor du kan lære dette. Kettlebells selger vel alle sportsforetninger nå. Jeg anbefaler deg å sjekke opp dette og lese litt om det på nettet. Du kan trene hele kroppen og det er mye enklere syns jeg enn å trene kjernemuskelatur med ball eller armstyrke med pushup. Min veier 8 kg og etter bare noen ganger så merket jeg at jeg må investere i en tyngre på enkelte øvelser. Gøy å merke hvor mye sterkere man blir i hele kroppen Må si at jeg ikke alltids er så flink å får til 5 treningsøkter i uka (og har hatt treningsferie i 2 mnd nå), men prinisppet med variasjon er jeg flink til å følge når jeg trener. Det vanskeligste er å komme opp av sofaen, desverre....

__________________



renmar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat