Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-11, 22:01   #7
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Jeg er nybegynner når det gjelder periodisk faste, men liker erfaringene så langt.

Jeg var tidligere 100% sikker på at jeg aldri kunne droppe frokost, for da ville hele dagen min bli ødelagt av sult og svimmelhet, og sånn hadde jeg det også da jeg spiste "normal-karbo-kosthold" (som også inkluderte at jeg "måtte" spise ca hver tredje time for å ikke føle at jeg sultet...).

Har lest litt om periodisk faste/intermittent fasting i det siste, og syntes det virker interessant og logisk (kroppen er vel laget sånn at man burde ha mulighet til å jakte på maten sin når man begynte å bli skikkelig sulten?). Rakk tilfeldigvis ikke frokost en morgen for ikke så lenge siden, og fant ut at jeg skulle vente så lenge jeg kunne med lunsj, og det fungerte overraskende bra.

Har enda ikke forsøkt å trene på helt tom mage, men liker å finne ut hvordan kroppen reagerer på forskjellige omstendigheter, så kommer nok til å teste det. Er uansett veldig glad i å spise tidlig på morgenen, og er som regel sulten da, så fasting for min del blir omtrent som skissert her; et hjelpemiddel jeg bruker en gang i blant.

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat