Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 19:28   #17
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Så moro at det har blitt litt mer aktivitet her inne

Jeg er ikke så opptatt av å spise så så nær opp mot 70 kh hver dag, men holde meg under slik at jeg ikke trenger å tenke på fettet Veier ikke maten og regner ikke ut karboinnholdet. Men har jo kontroll på mengden karbo i de ulike matvarene jeg spiser, og unngår stort sett poteter, pasta, ris, brød og andre matvarer jeg vet inneholder mye sukker og stivelse. Spiser gulrøtter, kålrot og kål hvis jeg har lyst på det da, det inneholder jo litt mer karbo, men trur ikke jeg kommer over 70kh de dagene jeg spiser dette, og det er jo ikke så ofte heller Trur jeg varierer veldig mellom 20 og 70 karber fra dag til dag. Spiser stort sett kjøtt og grønnsaker med en fettkilde til, salater, og det går ganske mye ost Baker lavkarboknekkebrød eller lapper, og spiser innimellom litt rugsprø eller fiberrik. Merker at jeg til tider er i ketose, så prøve å få i meg litt mer karbohydrater.
Men siden ikke målet er å gå ned i vekt er det vel kanskje ikke så krise om man går litt inn og ut av ketose? Noen som vet mer om dette? Det er jo en naturlig tilstand for kroppen, og før i tia var det vel vanlig å gå inn og ut av ketose utifra hvilken mat som var tilgjengelig?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat