Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 21:02   #16
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Fjonkens lavkarbopasta!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Tror neppe det blir særlig digg.. Det blir ekstremt mye karber og veldig klissete ikke minst.. Du må ha noe annet mel i sammen med glutenmelet. I allefall i pasta som skal ha en litt seig konsistens. Tror neppe du får en ren glutenmeldeig helskinna gjennom pastamaskinen og jeg tror neppe det blir annet enn grøt når du koker det.

Kanhende du har rett, men jeg vet at skal du lage rent glutenmel hjemme, så er det bare å ta en neve hvetemel, fukte den, og lage en deigklump av den. Deretter er det bare å fortsette å kna denne klumpen under vann, helt til det ikke kommer mere stivelse ut av deigen (du ser det på fargen i vannet), men man har igjen en fast klump med rent glutenmel.

Deretter er det bare å kjevle den ut, tørke den og knuse den til pulver igjen i en morter.

For husk, det er glutenet i hvetemelet som gjør at deigen blir seig og holder sammen- ikke stivelsen...


Sist redigert av Ziggy : 12-06-06 kl 21:19.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat