Tråd: Vannmyten
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 16:16   #11
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Vannmyten

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har ikke noe vitenskapelig belegg for det, men jeg har tenkt flere ganger at om man lytter til tørsten så er det antakelig godt nok for de fleste. Selv drikker jeg te - som "alle" påstår er vanndrivende. Jeg kan godt drikke bare te i flere dager uten å bli en rosin...

Det de færreste har fått med seg er at te (og kaffe) kun er vanndrivende når man ikke drikker det jevnlig. Når man drikker det jevnt fikser kroppen den initielle ubalansen selv.

For min egen del vet jeg at jeg kan få hodepine om sommeren - da bør jeg forsøke å drikke litt før jeg tar en paracet. Ellers .. .vel om urinen ikke ser mørkegul ut, men passe lys så regner jeg med at jeg har drukket nok.

Et siste aspekt er at de fleste bør tenke over hva de drikker - og drikke kalorifritt som tørstedrikk.

Jeg går lange perioder der jeg drikker KUN kaffe og te, jeg og. Kan tømme i meg et par liter te om dagen. Men når det er såpass varmt som nå, så merker til og med jeg at jeg trenger ekstra vann.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat