Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-12, 18:43   #1
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sykling og lavkarbo

Jeg er helt ny her, og dette er mitt første innlegg Tenkte bare jeg skulle fortelle litt om hva jeg gjør og så har jeg noen spm knyttet til trening. Jeg er en mann på snart 25 år som begynte å spise et lavkarbokosthold for ca 2 uker siden. Jeg er på siste semesteret mitt på en bachelor i ernæring, så jeg har en del kunnskap om kropp og kosthold. Må bare si det at jeg en periode var veldig skeptisk til lavkarbo, helt sikkert fordi jeg ble påvirket av medias dekning av "lavkarbokrigen" som har pågått en stund nå. Men jeg innser jo nå at de rådene myndighetene kommer med er helt på trynet, og at de som er for et lavkarbokosthold kan dokumentere mye bedre dets gode effekt på kroppen.
Har lenge hatt en skikkelig pølse rundt magen som jeg gjerne vil bli kvitt. Har prøvd å være flink og trene og spise sunt (eller det jeg trodde var sunt!), men har slitt med å gå ned. Jeg veier ca 90 kg og er 185 cm høy. Vil gjerne ned til 82-83 kg, der jeg var da jeg traff kjæresten min for litt over 2 år siden. Etter at jeg begynte å spise mye mindre karbohydrater har jeg trent 3 ganger. Den første gangen var dagen etter jeg begynte. Det var ikke noen suksess for å si det sånn! Var kjempeslapp og orket nesten ingen ting. Men nå har jeg trent både i går og i dag, og har hatt masse energi. Føler meg sterk og mister liksom ikke piffen under treningen på samme måte som jeg pleide før. Men så hadde jeg et lite spm da. Jeg har tenkt til å melde meg på Eidsvoll - Oslo (sykkelritt for de som ikke skjønte hva det var ) Det er 60 km. Er det noen som har erfaring med å sykle lengre distanser på et lavkarbokosthold? Og evt komme med tips til hvordan trene og også hva jeg bør spise/drikke under sykkeltrening-/ritt??

- Eirik

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat