Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-14, 12:29   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Ketolysekur!

Opprinnelig lagt inn av Greeta, her.

Takk for svar!
Blomkål, sellerirot, muskat, smør, salt/pepper er i mosen. Kanskje rota som hever kh nivået? Står ikke antall porsoner, men er 500 g blomkål. Men kunne lett smelle i meg en pose potetmos alene før, om jeg var sulten nok. Så blir litt redd for å prøve, om jeg skulle overskride daglig grense
Er iallefall i ketose nå, mørkeste utslaget! Så er kjempe førnøyd
Men selv om jeg spiser måltider, så kjenner jeg meg kjeeeempe sulten hele tiden. Føler meg tom i magen. Er dette normalt når man starter opp?? Eller er det kanskje bare at kroppen min ikke er fornøyd, med at den ikke får sitt vanlige "søppel", at den prøver å fortelle meg at jeg fremdeles er sulten? For jeg spiste jo syyykt mye sukker og karbohydrater for inntil 4 dager siden, jeg var ekstrem. Tenkte jeg skulle bake litt lavkarbo i dag, prøve å roe abstinensene litt

17 kh gjelder nok for hele oppskrifta og ikke per porsjon, ja.


Det er HELT normalt å føle seg kjempesulten i omleggingsperioden. Kroppen din er vant til å bruke de raskt tilgjengelige karbohydratene du har pleid å fylle på med jevnlig som drivstoff, og den trenger litt tid på å skjønne at den nå skal bruke fett som drivstoff istedet. Hold ut, det går over - spis deg mett, og vit at det roer seg når kroppen har skjønt hva som foregår.

(Dessuten er det sant som du sier med abstinenser - du gjennomgår en ganske dramatisk sukker-avvenning! Det er hardt - og du kan være stolt av solid innsats når du kommer deg gjennom det! )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat