Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-12, 12:21   #11
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Et eksperiment med folkehelsa

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg skjønner dere reagerer på uttalelsene om lavkarbo, men hvis man går inn på artikkelen på forskning.no :http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/321002
så ser man at hun beskriver forskningen sin. Og hvis man ser bort i fra kommentarene om lavkarbo, synes jeg det er rimelig bastant å kalle dette for latterlig.
Det er lavkarbotilhengerne som kun hyller forskning og kommentarer som støtter deres sak, alle andre innspill blir latterliggjort og tatt useriøst.
Når jeg leser artikkelen hennes, presenterer hun funn i sin forskning, disse funnene viser at for mye proteiner er farlig. Det er spesielt animalske proteiner, mens egg f eks er bra.
Hvis hun har funnet noe essensielt i sin forskning, er det ikke da verdt å ta litt på alvor, selv om hun snakker negativt om lavkarbo? Hun har jo faktisk forsket på dette, i motsetning til veldig mange andre som synser negativt om lavkarbo og som kaller seg for eksperter.


Dette er dessverre nok et eksempel på en forsker som har gjort seg opp en mening om hva resultatet av forskningen hun bedriver burde vise. Hun ønsker sterkt at mye protein skal være giftig for mennesker, og kommer antakelig til å klare å vise det gjennom en studie. Bad science...

Hele artikkelen du linker til er et sammensurium av kyllingers kosthold og bodybuilderes ekstreme proteininntak. Dette er godt blandet sammen med erkjennelsen av at laks ikke tåler karbohydrater og selvfølgeligheter som at barn ikke har godt av å drikke ammoniakk!

Det er ikke bastant å kalle dette latterlig. Professor Åshild Krogdahl har kanskje hatt professor Kåre Norum som foreleser i forskningslære og etikk?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat