Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-05, 20:35   #8
Frozen
Juniormedlem
 
Frozen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 13
Frozen er ny på veien
Arrow

"Minitrening"

Opprinnelig lagt inn av aveline

Hei Frozen!
Kan jeg få spørre hvordan trener du da...."i en reklame-pause"?

Hei Aveline
Akkurat i reklamepauser ville jeg bare tatt en serie med styrkeøvelser, har en veldig bra Pilates-serie som svinger skikkelig i magemusklene...

En litt grundigere versjon, som er den jeg tror har hjulpet meg mest, er å sette på en litt rask/glad/sinna sang på stereoen og gjøre helt improvisert og latterlig Aerobics i minst en sang (eller to hvis jeg føler for det, det blir ca 3-5 minutter).
I utgangspunktet kan man bare gjøre dype knebøy i litt raskt tempo og løfte armene opp og ned, eventuelt løfte et ben av gangen mellom hver bøy, foran bak og til siden for å treffe de ulike lårmusklene. Etter en sang eller to er som regel pulsen godt i gang, så da legger jeg meg på stuegulvet og tar tre runder med _en_ styrkeøvelse, f.eks benløft eller push-ups (vanligvis repeterer jeg 1 øvelse 25 ganger, hviler ett minutt og gjentar... totalt 3 repetisjoner)

Problemet mitt pleier alltid å være at når jeg først "skal TRENE", så klarer jeg ikke helt å begrense meg. Jeg trener alt for mye, legger på serie etter serie og øvelse etter øvelse... det ender alltid opp med å ta 2-3 timer før jeg er fornøyd. Urk.
Når jeg vet at det kommer til å ta så lang tid er det vanskelig å sette av tid til det og det blir ingen rutine. Eller jeg trener på meg en skade

Da er det mye lettere med flere mini-økter

Jeg tenker selvfølgelig alltid at jeg for formens skyld *burde* gå i treningsstudio oftere og ha et fast program som jeg kjører fire ganger i uka, og de lange turene *burde* være daglige ikke ukentlige, men så lenge det ikke passer seg sånn, så er miniprogrammene mine mye bedre enn ittno, de gir meg godt humør, litt mer muskler, og øker forbrenningen jevnt gjennom døgnet.

Aveline sa:

Sitat:

Jeg har step-maskin, "innesykkel" og strikker..til bruk. Noe enkelt "redskap" jeg bør tilføye?

Du trenger ingen redskaper, men litt oppmuntrende musikk og hjelper veldig. HVis du bare har en litt ålreit plass med teppe/rye på gulvet så er du klar.
Neste gang du kjenner deg litt slapp og ønsker å få litt fart på kroppen; skru på stereoen og sett igang!

Lykke til Frozen

__________________
Frozen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat