Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-07, 10:42   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Ny på Ketolyse

Jeg synes dette brødet smaker veldig godt, enten en bruker soyaprotein eller bakemix, - og det ser ut som brød! Jeg har for det meste klart meg uten brød. I hovedsak har jeg spist egg/omelett bacon + "litt grønt" til frokost. God blandet salat med fisk, kjøtt, ost eller skalldyr til lunsj og middag med varierte KHfattige grønnsaker (ikke bare salat!!) og kjøtt eller fisk. Brød, rolls, eggepannekaker, muffins o.l. har derimot vært greit å ha når andre spiser brød og kaker.

4 store egg
2 dl mager kesam
1/2 - 1 dl rapsolje
30 g sesamfrø
30 g kruskakli
50 g solsikkekjerner
4 ss linfrø
1 ss fiberHusk
1 dl soyaprotein eller Ketolyse bakemix
1 ss bakepulver
2 ts tørkede urter eller litt krydder
Litt salt
Event ca. 1/2 dl vann

Visp eggene godt sammen med kesamen og tilsett oljen.
Mal sesamfrø, kruskakli, solsikkekjerner, linfrø og urter i kverna til stavmixeren el.likn. så det blir til mel. Ha i alt det tørre. Jeg syntes deigen ble litt fast så jeg hadde i ca 1/2 dl vann. (Deigen skal være ca så tykk som tannpasta.)
Smør brødformen litt og legg bakepapir i bunnen. Stekes ved 180 grader i ca.40 min

Ca 20 skiver a ca 1 g karbohydrater pr. skive
Nyt det!
Vedlagte miniatyrbilderhttp://forum.lavkarbo.no/attachment....1&d=1137576439

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat