Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-07, 12:04   #12
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Ny på Ketolyse

Hei! Nå har jeg gått på Ketolyse-kuren i snart to uker (med overraskende gode resultater forresten). Min innstilling har vært at jeg må bryte sukker/stivelsesavhengigheten - ergo ingen erstatningsprodukter. Denne avhengigheten er noe jeg må leve med, på samme måte som det daglige nikotinsuget etter å ha vært røykfri i tre år.

På den annen side er det nok lurt å ha både soyabrød og light erstatningsprodukter tilgjengelig til å begynne med - dette gjorde det lettere de første to-tre dagene, før jeg kunne kutte ut dette helt. Nå går det fint! Tror også det blir letter å leve med lite karbohydrater etter dietten hvis jeg har hatt et "bevisst" oppgjør med hvorfor jeg putter slike ting i meg i utgangspunktet

Ettersom jeg husker vil en diett med mye sukker/stivelse føre til større mengder av transmittersubstansen serotonin i hjernen - m.a.o. en slags mat-lykkepille. (trøstespising, anyone?). Dette vet sikkert andre her bedre enn meg. Merket dette spesielt ved at slankepillen "Reductil", som delvis virker på samme måte, fjernet dette søtsuget hos meg. (Har imidlertid sluttet med Reductil da dette ikke hjalp på selve problemet)

Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat