Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-06, 10:14   #21
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kan det være så vanskelig?

Opprinnelig lagt inn av hede

Så hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre det som er rett?!
Hvorfor skal det være slik for mange av oss at vi gjør enten det ene eller det andre?


Det er vel bare et svar på det spørsmålet egentlig. Det har med det faktum at ingen mennesker er like. Verken fysiologisk eller mentalt. Det er derfor ingen dietter fungerer for alle. Enhver må finne sin egen nøkkel. Enhver må finne sin løsning. Det tar tid å innse dette. Det at man må skreddersy sitt eget opplegg for å nå sine mål. Alt for mange hiver seg på kurer og følger dem til punkt og prikke og blir skuffet gang på gang. Folka rundt en kan rase ned i vekt selv uten å følge reglene slavisk. Mens du som følger hver minste detalj ikke går ned et gram. Sånt er fustrernede, men det kan man gjøre noe med. Nøkkelen til sukess er faktisk det at man aldri gir opp. At man alltid er på leit etter sin egen private nøkkel til sukess. Gir man ikke opp, men står på vil man før eller siden finne den. Å finne nøkkelen er en omstendelig prosess. En prosess som krever at man hele tiden forsøker å bli enda bedre kjent med seg selv. En person er en labyrint med masse hemmelige og gjemte rom. Rom som personen selv må finne og åpne og gjøre seg kjent med. Jo bedre du kjenner deg selv jo lettere er det for deg å finne løsninger som passer for deg og kun deg. Så det jeg faktisk sier er at slanking ikke bare innebærer kontroll på det man spiser og det man trener men også full kontroll på hvem man er, hva man føler, tenker og tror. Så grad av å lykkes tror jeg henger sammen med graden av hvor godt man kjenner seg selv.
Men selvsagt.. en sterk indre motivasjon må henge sammen med en sterk tro og vilje til å lykkes. Er målet klart deffinert og riktige verktøy funnet fram så gjenstår bare det å holde ut og aldri gi seg. Der tror jeg mange sliter. For noen tar prosessen fra fet til varig slank kort tid. Men for mange tar det hele livet. Det skal mot til for å holde ut så lenge og holde motivajonen ved like hele veien. Men jeg vet at tro kan flytte fjell. Har du tillitt nok til til deg selv så klarer du brasenen, nettopp fordi du vet du vil lykkes dersom du bare står på, er tålmodig og aldri gir opp.

Vil man i mål må man flytte et ben foran det andre. Det kan gå fort eller sakte, men man kommer i mål DERSOM man vil!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat