Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-04, 15:10   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Sitert;

"POSITRIM Proteinbarer er snacks med et høyt proteininnhol som bidrar til å sikre et sunt kosthold. Hver bar inneholder bare 2 gram kullhydrater fra sukker og stivelse og 18 gram fra polyoler, (sukkeralkohol). Polyoler kan inntas av de fleste som følger en diett med få kullhydrater. Det kan også inntas av de med diabetes fordi de metaboliseres uten hjelp fra insulin. Polyoler tas langsomt og ufullstendig opp fra tynntarmen og over i blodet."


Polyoler, altså.. Noen meninger rundt dette? Er det okei? Kan jeg løpe og kjøpe? (Eller dvs. taste i vei på tastaturet.. )

Noen meninger rundt dette?? Du kan være sikker på at det er meninger rundt dette temaet i dette forumet - omtrent så mange som det er medlemmer tenker jeg....

Men MIN mening er: Kjøp og bruk gjerne proteinbarer med sukkeralkoholer - men vær bevisst på HVORDAN du bruker produktene. Greit at det er lite karbohydrater som virker inn på blodsukkeret, men det vil aldri kunne erstatte sunn, ren og god mat. Aldri. De dagene jeg har fullt program - hender det seg at jeg må bruke en proteinbar "på rødt lys" som jeg kaller det. Dvs. at det erstatter vanlig mat - men det erstatter også junk-food som fås kjøpt på bensinstasjoner o.l.

Sånn jeg ser det er det to feller man kan gå i....

1. Tro at det er så sunt at man spiser så mye av det at man får i seg altfor mye næring i forhold til hva man trenger

2. At man ikke tåler sukkeralkoholer - og resultatet blir no' skikkelig DRIT for å si det sånn....

Konklusjon: løp og kjøp - men vær bevisst!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat