Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-15, 14:17   #37
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Melk trigger smerter?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

I så fall kan du få bekreftet dette gjennom å få tak i upasturisert/ubehandlet melk å prøve.

Pappa hadde store problemer med all oppvarmet melk, men tålte oster og upasturisert godt. Jeg for min del har problemer med for mye laktose, men også problemer med større mengder varm melk. (Upasturisert var dessverre ikke nok til at jeg tålte den. Har prøvd.) Samtidig tåler jeg ost... forstå det den som kan.

Heldigvis er det magen som får det - luft og diarre - og ingen smerter. Men det er jo best å holde forbruket så lavt at det ikke trigger.

vanlig hvit, fast moden ost inneholder så lite laktose at den regnes som laktosefri

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat