Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-10, 18:01   #7
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: TORO glutenfri grovmelblanding

Glutenfritt i Sverige er så sinnsykt mye billigere, det er nesten en skam når en handler glutenfritt i Norge! Jeg er også glutenallergiker og før jeg gikk over på lavkarbo så brukte jeg jo de glutenfrie melalternativen o.l. En gang hadde jeg SÅ lyst på skolebolle....3 stk=80 kr. Ehm, hallo?! Går det ann å prise det litt høyere?

Den lille perioden jeg bodde på østlandet handla vi glutenfritt i Sverige...det var såå mye rimeligere og ikke minst enda mer utvalg. Det er helt latterlige dyrt i Norge og alt etter hvor du bor så må du der for å kjøpe den og der for den tingen...på Rema må en jo lete seg frem for å finne det som er glutenfritt, mens på litt større butikker har de nå iallefall egen hylle og frysedisk til det glutenfrie/soya-produkter.

Nå når jeg er gått over på lavkarbo så er det så mye rimeligere å spise
Det koster jo omtrent ingenting i forhold til hva jeg måtte ut med før..i tillegg er jeg superheldig, jeg har nemlig ikke cøliaki, men glutenallergi, så da får man jo ikke pengestøtte..man kan jo bare ta ei pille daglig (Jeg ville ikke ta allergipiller daglig når man bare kan kutte ut den maten som gjør en syk....).

Ser forresten at de har fått ny oppskriftsbok til glutenfritt kosthold, tittet bare på forsiden (tror den var rosa..) og det så ut som ei dessert/kake-bok! Står under "nye bøker" her på biblioteket iallefall. Kanskje den kan være brukbar for dere?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat