Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-14, 22:11   #3
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Studie dokumenterer at mettet fett gir mer kroppsfett

Her er litt mer detaljer om fettet... http://www.sciencedaily.com/releases...0224110017.htm

Det umettede fettet var i form av solsikkeolje og det mettede fettet var i form av palmeolje.

Da kan en kanskje spørre om ikke palmeoljen som ble brukt også har vært sterkt bearbeidet? Hvordan hadde det slått ut om man hadde brukt mettet fett fra kokosolje eller meierismør? Jeg vil ikke anta at palmeoljen som ble brukt var ubearbeidet rød palmeolje som også kan være full av nyttige stoffer. Den har en noe utpreget smak. Ikke noe jeg hadde puttet i muffinsene mine.

Veldig enig med smgj - hadde vært interessant om de ekstra kaloriene besto av noe annet enn muffinsingredienser, men heller ren næringsrik mat.
39 personer deltok. Ingen stor studie da vel? Jeg bare spør.

Jeg tror jeg vil avvente ytterliger forskning her. Solsikkeolje er jo også full av omega 6.... Ikke noe jeg vil svitsje til ihvertfall. Ustabile umettede fettsyrer krever vel også bevissthet rundt å få i seg nok antioksidanter i tillegg, samt passe på balanse mellom omega6/3...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.

Sist redigert av Chamomilla : 13-03-14 kl 22:17.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat