Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-09, 20:18   #39
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner ikke hva denne solidaritetsvaksineringa skal bety, jeg da. Det finnes foreløpig ikke nok vaksiner til alle. Finnes ikke nok til alle som er i risikogruppene engang. Hvordan er det da, for de som ikke er i risikogruppene, solidarisk å ta vaksina nå, hvis det betyr at noen som er i risikogruppene ikke får den før om lenge? Hvis noen kan forklare, så er det fint. Kanskje jeg har misforstått helt?

Vi som ikke er i risikogruppene får jo ikke lov å ta den enda? Vi venter jo til alle de som MÅ ta den, får tatt den. Og jeg tenker på alle de som ikke kan ta den, i solidaritet for dem så vaksinerer jeg meg. Det er det samme med barnevaksinene. Jeg tviler sterkt på at mine barn hadde fått meslinger eller polio om jeg ikke hadde fulgt vaksineprogrammet, men om mange nok hadde tenkt som meg hadde sykdommene sannsynligvis kommet tilbake. Og noen barn KAN ikke vaksineres pga. hjertesykdom og annet, de er avhengige av at alle andre vaksinerer seg. Jeg vet om barn som ikke kan ta svinevaksinen også, og foreldrene håper så mange som mulig vaksinerer seg. Det skjønner jeg godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat