Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-09, 20:29   #42
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Alle barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjons programmet + BCG og hep B vaksiner, så jeg er ikke imot vaksinering. Disse vaksinene er testet ut over mange år. Det er noen som tror at den hjernehinne betennelse vaksina vi fikk på 80tallet har gitt de kronisk utmattelsessyndrom nå.
Det er det jeg er redd for med en vaksine produsenten ikke tar noe ansvar for, som ikke er prøvd ut over tid. Og det er så mye som er usikkert med både influensaen og vaksina, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har BMI på nesten 43 desverre, og astma. Får høre hva legen sier på onsdag når jeg skal dit.

Men den ER vel utprøvd? Den inneholder jo omtrent det samme som alle andre influensavaksiner, og egentlig ikke noe skummelt i det hele tatt. Tviler på at Norge hadde anbefalt alle å ta noe som kunne føre til at folk ble liggende syke eller døde, da hadde de vel for det første hatt erstatningskrav på nakken, og for det andre er det svært dårlig økonomi for landet om folk blir liggende syke, det er jo bla. nettopp derfor de ber folk vaksinere seg. Skikkelig ulønnsomt om folk allikevel blir liggende syke, liksom. Jeg skjønner ikke hva som er skumlere med denne enn med de vanlige influensavaksinene.

Hadde jeg vært sykelig overvektig hadde jeg tatt den asap, som sagt. Men da hadde jeg også vært i en risikogruppe, og influensaen hadde hatt stor sjans til å ta livet av meg om jeg fikk den.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg hadde skjønt det om det var sånn at alle i risikogruppene fikk tilbud om den først, men sånn jeg har forstått det, så er det nesten sånn at man må være førstemann til mølla og først i køen om man vil ha den.

De har jo, hvertfall i kommunen jeg bor i, satt opp en prioriteringsliste, hvor gravide skulle få denne uka som har gått, de i risikogruppene over en viss alder og under 65 år i uka som kommer, en viss annen gruppe neste uke, barnefamilier, svinebønder + ei gruppe til uka etter der også de utenfor risikogruppene etter det.

Hvis ikke det er nok vaksiner og de stadig skal få nye forsyninger, får alle i disse gruppene, som vil ta, tatt vaksinen, før de går vidre til neste gruppe da?

Er vel sikkert forskjellig fra kommune til kommune også..

Jeg aner ikke hvordan det er, men vet at det er mye rot, de har håndtert dette veldig dårlig. Uansett så SKAL risikogruppene få vaksinen før alle andre, og jeg nekter selvsagt å ta den før jeg får klarsignal.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat