Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-13, 11:33   #140
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Kan være fryktelig skummelt å komme med tommelfingerregler her inne på forumet.

Med fryktelig forbehold om alle aspekter på individuelle forskjeller osv osv så bruker man gjerne si følgende:

Når tisset er guloransje over tid, så har man kanskje ikke nødvendigvis en god væskebalanse.
Når tisset er lyst lyst gulaktig til blankt hvitt, så er man iallefall tilstrekkelig hydrert i kroppen.

Om man må drikke 1 glass vann eller 2,5 ltr vann for å få tilstrekkelig væskebalanse i kroppen sin vil derfor variere fra person til person. Bruk tissefargen som en indikator, det funker for sikkert mer enn 99% av befolkningen.
Hvis noen sier du må drikke minst 2,5 ltr vann eller noe slikt, så er ikke det nødvendigvis riktig. Ei heller en forutsetning for å gå net i vekt gjennom å forbrenne fett.
Men, at man bør tilstrebe å være i væskebalanse i kroppen, gjerne litt overbalansert, er nok ingen dum idè ift de kjemiske prosesser i kroppen som livnærer seg av tilstrekkelig med tilgang på væske. . . .

Antoinette og langaard: Spis når du er sulten check. Men å bare drikke når man er tørst er egentlig ikke et så bra råd sånn rent fysiologisk sett ut fra hvordan væskebalansen styres i kroppen. Men ok, populistisk sett så kan man vel si at drikk når du er tørst, eller helst litt før :-)

God ord, sonim. Tørsten min er liksom avhengig av om jeg husker å drikke eller ikke. Husker jeg det, vil jeg kjapt ha litt mer væske, husker jeg det ikke, sier ikke kroppen fra heller. . . før jeg ser fargenn på urinen

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat