Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-13, 22:53   #20231
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ms har man eller man har det ikke. Man har ikke kreft light? Det finnes ikke ms light. Ved mr vil man se om det er endring i myelinet. Ms er ikke arvelig, men heller relatert til bosted, livsstil etc. Da poden fikk diagnosen ms fikk jeg beskjed om å sjekke om andre i familien hadde det. Jeg sa da nei og fikk da til svar at det bekrefter det de har kommet frem til at det på en måte er en mangelsykdom. Du trenger bare dra til legen, be om time for mr og da får du bekreftet eller avkreftet at nummenheten din er ms. Jeg tviler på at det er det, men det er greit å la seg sjekke.

Vel,på en måte så finnes kreft light, det kommer jo an på hvor langt framskredet det er.
Jeg vet hvertfall om tre stykker som har gått med diffuse symptomer i årevis, hvor det har "slått ut" i MS etter graviditet eller andre store påkjenninger. Så jo, man har det jo, men man trenger ikke være syk av det. Det er jo, som kreft, en progresjon i sykdomsforløpet. For min farmor var det også graviditet som gjorde henne alvorlig syk, før det var det bare en plagsom sykdom, men ikke invalidiserende.
For egen del lever jeg heller i uvitenhet en stund til, hvertfall til noe blir mer påtrengende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF