Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-08, 02:06   #13
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Artikkel fra www.iform.no som ikke stemmer med min oppfatning

Tull og tøys... nå er jeg en lavkarber, men likevel...

1. Stort sett en myte, kroppen lager den glukosen hjernen trenger.
2. jeg følte meg mye bedre med en gang
3. Det er mer som bruker glukose, feks bakterier, og nok av fett som er bakteriedrepende
4. Nei så mye belegg det er for at høye insulinnivå skaper ufølsomhet, så dette er vås
5. Tull og tøys, proteiner hever også insulinet. Karbo trengs ikke for muskeloppbygging, men det kan hjelpe en liten bit til sammen med protein
6. Jepp, med null glukogen så er det vanskelig å gi 100% i feks noe utholdenhet, det går ikke an å drive anaerob fettforbrenning, ergo kan man bare drive aerob aktivitet, men den kan være på et ganske så høyt nivå.
7. Om man spiser masse protein så dannes det mer urinsyre, fett virker ikke slik. Det finnes ingen belegg for at både 2 og 3g protein pr kg kroppsvekt er noe problem for en frisk nyre.
8. Ja hva mener man her ? Si en usannhet nok ganger så blir det sant ?
9. Nei søren heller ! Aldri har magen virket mer stabilt enn etter at den kun får fett protein og grønnsaker. Går som en klokke.
10. Ja-ja nå lurer jeg på hva forfatter mener man spiser i en ketogen diett...egg, melk, kjøtt og grønt har ikke vært farlig før...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat