Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-08, 11:18   #421
Lizzard_no
Nytt Medlem
 
Lizzard_no sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 52
Innlegg: 9
Lizzard_no er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg kan både si "Hei" og "Velkommen" siden jeg har hatt en runde med lavkarbo i 2004. Og nå er det runde 2, min 3dje dag.

Jeg har lavt stoffskifte og astma. Vekta har krøpet oppover til tross for at jeg har spist iflg. Statens ærnæringsråd. I 2004 gikk jeg ned 18 kilo og ble så fornøyd med det at jeg sluttet med Atkins. Jeg gikk ikke opp med det samme, men ble gravid i 2005 og fikk bekkenløsning tidlig. Jeg var mye sykmeldt, jobbet ikke, gikk ikke, og spiste mye søppelmat og snop. Resultat: Alt er tilbake! Jeg har ikke klart å ta tak i slanking ennå. Først fullammet jeg, og ketose er ikke anbefalt da. Så har jeg vært trøtt pga nattevåk og astma. Men nå er det igang igjen!

Så til dere nye kan jeg si at dette virker! Og jeg gikk ikke opp når jeg jobbet og var i aktivitet, selv om jeg spiste vanlig mat med både potet og brød.

Jeg kan godt gå ned 30 kilo, men jeg blir fornøyd med 20 også. Da har jeg bare litt overvekt. Jeg må ikke absolutt bli str 38. Har 10 kg som første delmål, så 10 kilo til. Alt over det blir bonus!

Til Xtra: Ja, jeg har også hodepine og er uopplagt. Det går over, vær tålmodig og drikk vann, det hjelper på hodepinen. Håper jeg får bukplastikk om 20-30 kilo. Jeg har kjempeheng etter to graviditeter og et keisersnitt. Jeg var godt over 110 ved termin nå sist.... Har noe å håpe på nå vettu, jeg tror det skal bli orden på kroppen min til slutt!

Til Lizzard: Jeg tror du vil finne ut at lavkarbo er en fin måte å gå ned i vekt på for oss med lavt stoffskifte. Jeg har prøvd å spise sunt og trene, og det hjalp ikke. Vekta sto i ro, og ved den minste utskeielse fra kuren gikk jeg opp igjen.

Hei igjen
Jeg gikk på lavkarbo i 2 mnd og tok av 10 kg. Nå har jeg spist fornuftig, dvs minst mulig korte karbs i 8 mnd og vekta har holdt seg stabil. Nå går jeg løs på fase to og de neste 10 kiloene. Jeg fikk opp tredemølla fra kjelleren i morges og brukte den og lagde meg en salat til frokost istedenfor brødskiver. Nå er det over og ut med potet, pasta, bulgur, ris, polenta, brød og frokostblandinger etc inntil målet for fase to er nådd

Men det er helt riktig: lavkarbo er det eneste som gir varig vektreduksjon for oss som sliter med lavt stoffskifte!

__________________



Lizzard_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og trening. Svar med sitat