Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-13, 11:08   #8
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bursdagsselskaper

Hei! Vi har alltid hatt et "utvidet gotteribegrep", fra da barna var små, og også før jeg oppdaget karbohydratredusert -kostholdsidèen. De valgte seg like gjerne en melon eller en kurv jordbær, ost og druer, eller roastbeef og reker til helgekosen:-) Gotteri behøver ikke bety noe som kommer fra løsvektgodisreolen! Taco var populært på fødselsdagene, og lavkarbo uten at noen tenkte over det. Underholdningen kunne være at ungene fikk seg en halvtimes trimtur rundt i nabolaget, med en rebus på et skattekart. Gullsjokoladepenger i skattekista, selvsagt! Og litt blankt bling, så var de happy uten mye søtt. Og sjokoladekake med mye egg og sjokolade, og dermed mindre mel og sukker, med smågodt til pynt, mens vi ventet på at ungene ble hentet. Yngsten hadde en tendens til å legge på seg, selv om han spiste fornuftig, og han var ganske lubben som 16-åring. Men da jeg hadde prøvd lavkarbo og så at det virket vektregulerende, så kurset jeg han forsiktig. Han har bodd 2 år på hybel nå, og spiser grønnsaker helt frivillig :-) og kjøper en pk kjøttdeig heller enn fryst pizza, og han drikker rødvin heller enn øl. Bare der sparer han mye carbs! Nå er han 19 år, rødruss i vår, og er normalvektig. Heldigvis. Jeg vet om unger som lager seg melisglasur og spiser det pga søtsug. Jeg tror ikke på noe forbud mot søtsaker og karbohydrater, man kan smake på alt, men ikke la det bli en hoveddel av kostholdet. Søtsug er jo ikke noe problem for EN LAVKARBER, er det vel? Bruk sukker som et krydder, ikke som en matvare, er vel rådet mitt..

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat