Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 10:41   #32
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Lavkarbo handler ikke bare om vekt, men også helse. Vi er jo ikke genetisk tilpasset til sukker og korn, og det er derfor vi har så mye helseplager i dag. Synes det er rart at når man først har oppdaget alle helseeffektene av et lavkarbo-kosthold, ikke ønsker at barna også skal få best mulig mat og grunnlag for god helse i voksen alder.

Skulle virkelig ønske jeg ble foret på LCHF mat som barn. Da ville jeg sikkert ikke behøvd å slite så mange år med overvekt og skikkelig dårlig helse.


Jeg syns det er merkelig at noen foreldere ofrer barnas helse for å unngå at de skiller seg ut. Husk på at helseproblemene som følger et høykarbokosthold vanligvis kommer i voksen alder, men grunnlaget og vanene blir lagt i oppveksten. Vi som foreldre har et enormt stort ansvar.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat