Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-12, 21:10   #18
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Uff nå blir jeg smårar snart!
Jeg skal gifte meg på lørdag og har gått ned 18 kg, de siste 6 bare de siste 4 ukene. Jeg trener mye og ligger på rundt 30-40 kh pr dag og rundt 1300 kcal.
Kiloene har flydd av, helt til onsdag, da ble det bråstopp! Og jeg er sååååååå nær å komme under 70 kg (det var målet mitt til bryllupet)
Jeg spiser det samme som før stoppet og trener enda mer. Siste treningsøktene mine har jeg forbrent rundt 900kcal, men fortsatt rikker ikke vekta seg..

Jeg trodde først det var pga eggløsning og vann, men vannet er borte og det skjer ingenting. Nåla er låst fast på 72,1 kg

Er det noe jeg kan gjøre for å "jumpstarte" nedgangen igjen?
Jeg vil så gjerne nå målet mitt før bryllupet..

Japp, det er noe du kan gjøre. PÅ SIKT!! Du kan trene helsikkas mye mindre og spise mer karbo. Vi jenter tror ofte at å trene masse, og da gjerne trening som får oss til å syle av svette er løsninga. It's not. Det får kortisolet til å stige og dermed stopper vekttapet.

Det du gjør er å roe ned treninga til max 3 styrketreningsøkter i uka. Gjerne myoreps. Google det.

Ellers kan du gå deg en tur hver dag, men ingen høyintensitetstrening. Og kondisjonsøkta skal vare max 40 minutter.

Når du trener såpass mye er 40gr karbo ALTFOR lite og gjør mer skade enn nytte. Du bør satse på å spise ca 50 gram karbo mer dag for dag i en uke (potet, ris - den HVITE risen takk, søtpotet, havregryn etc. Spis mindre fett. Kun 10-20 gr pr måltid. Neste uke øker du på med 50 gram karbo hver dag, men legg til 30 gram ekstra fett totalt (ikke hver dag) helt til du har nådd 35-40kcal pr kroppsvekt. Så spiser stabilt i 1-2 uker før du gradvis reduserer på inntaket ditt. Når du reduserer bør du havne på ca 55-60% protein, 30% fett og 30% karbo. Måltidene dine bør alltid inkludere 10-20 gram fett, det tilsvarer 1-2 ss fett - ikke mer. 20 gram fett er tross alt 180 kcal.

Kutt ut all høyintensitetstrening, god damnit!

Gå ned til lørdag? Spis minst 1000kcal i karbo i dag, lite fett. Lite væske. Drikk en masse vann fra i morgen kveld av. Lite karbs, lite fett, masse protein. Kun EN styrketreningsøkt, og den skal ikke være blytung eller vare i flere timer.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat