Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 08:29   #31
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Barn på lavkarbo

Her spiser resten av familien det de vil. Mannen vil ha mer vegetarisk mat, han tåler masse kh og spiser mye av dette. Dog skikkelige fullkornsprodukter og havregrøt med kli på morgenen.
Frøkna, på 11 år, elsker pasta og godteri, men har liten apetitt så magen blir mett lenge før øynene. Hun spiser ikke opp godteriet sitt, som hun kjøper for lommepengene sine. Ris, brød, er hun ikke glad i, heller ikke syltetøy og sjokoladepålegg.
Og jeg er jo lavkarbo-dama da, hehe!

Idag har jeg og frøkna spist eggerøre med salami og løk og sopp + en liten pølsesnabb til frokost. Mannen grøten sin.
Til middag igår hadde vi tofu-salat, de andre spiste såkalte veggie-bratlings, ligner på falafell. Jeg burde ikke spist de, men tok to.. (sulten!!)

Matpakke til frøkna: Idag og igår, spinatrøre (grønnsaker og fetaost) med liten pølse, + grønt. Som er agurk, salat, etc. Og en babybel-ost.

***
Så her i huset er vi tre som har ulike ønsker, og det får vi som regel oppfylt. Vi spiser det kroppen har lyst til alle tre. Men lærer barnet til å spise mat som er "passe godt" og ikke bare "kjempe godt", hehe!

Dessuten har mannen og barnet stor forkjærlighet for croissanter som de nok spiser ca en av om dagen.

Så konklusjonen for meg, er at så lenge barnet er friskt og rask, normalvektig, så får hun styre med maten selv. Det eneste vi har restriksjoner på er godteri, det tilhører lørdagen.
Men vi satser på at hennes kropp også sier ifra hva den vil ha. Hun elsker fisk, grønnsaker, etc. Så ser ingen grunn til å ta bort pasta de få gangene vi har det og så videre.

Hvis hun skulle få helseproblemer, bli overvektig så vet jeg jo hva som skal til. Men enn så lenge er hun som meg da jeg var barn, kunne spise alt og kroppen regulerte seg selv.
Og siden bonus-mor også driver på med lavkarbo, så tror jeg ikke det ville vært problemer å få gjennomført det hos pappa'n heller.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat