Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-15, 16:42   #2227
modumodd
Juniormedlem
 
modumodd sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Kongsberg
Innlegg: 15
modumodd er på en erverdig vei

Sv: Veietråd for 30+gruppen

Jeg følger ikke en spesiell filosofi annet enn at jeg ikke spiser karbo annet enn gjennom grønnsaker og at jeg prøver å få i meg mest mulig fett. Jeg tror ikke noe på de som hevder at det finnes et bra og et dårlig fett. Det eneste jeg prøver på, er å få i meg mer Omega-3 sammenlignet med Omega-6. Bare det er en sann utfordring.

Jeg startet med dette kostregime i begynnelsen av desember og merkelig nok har det rent av 14 kilo siden den gang selv om vi har feiret både jul og nyttår med masse mat og ikke minst en del alkohol. Var på vekte i dag og den viste 99,6 og da hadde jeg en liten feiring for meg selv på badet. Målet mitt er under 90 og kanskje ned mot 85. Da er jeg passe stor og skal være rimelig fornøyd.

I skrivende stund taper jeg sånn ca.2-300 g hver dag og det ser ikke ut til å stoppe opp. Det er mulig dette bare noe jeg synser uten rot i vitenskap, men jeg mener bestemt at jeg taper mer i vekt når jeg inntar litt fett like før leggetid. Det virker som kroppen da er mer villig til å slippe opp og forbrenne mer mens jeg sover. De som har peil, får analysere hvis det finnes noe holdbare vitenskapelige triks i dette.....

modumodd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert