Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-12, 00:43   #1
maulie
Medlem
 
maulie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 65
maulie er på en erverdig vei

"Egenkomponert" diett?

Hei hei.

Har endelig begynt på diett og er supermotivert og vil gjerne gå ned hvertfall 20 kg på 8 mnd. Om det er mulig?

Fikk en diett av noen jeg kjenner som har brukt den, og de gikk ned nesten 5 kg på litt over en uke. De fikk mye mer energi og fikk faktisk smilehull i fjeset de aldri har hatt pga de gikk ned i vekt. Man kan jo selvsagt ikke gå ned så mye hver "uke", men kroppen reagerer vel i starten da. Men det jeg lurer på om det er en bra diett eller om dere anbefaler noe annet?

Dietten går generelt ut på å spise det som inneholder under 10g fett og under 6g karbohydrater pr 100 gram. Men så har man en fast "karbodag" i uka der man kan spise "mye" karbohydrater, men fortsatt lite fett. Som loff, smågodt (men ikke sjokolade) osv for å få opp forbrenninga. Og man må også gå turer eller trene 3-4 ganger i uken (selvfølgelig!).

Har begynt idag og kastet alt jeg hadde i kjøleskapet og skapet, og den nye handlen endte med: Kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, blomkålsupper, blomkål, egg, tomater, fryst wok pose med bare grønnsaker (findus - classic), ekstra lett melk, fløtesaus (toro pose. innholdt meget lite karbo og fett, ferdig laget, utrolig men sant, for meg hvertfall ), mager kjøttpølser uten skinn, taffelvann fra rema 1000 (såklart! blir fort lei av vanlig vann), mager kesam (greit med litt mer smak på ting), skyr (yoghurt, som mellommåltider), 1 cal per spray fray light solsikkeolje sprayflaske.

Valgte også å kjøpe chili og grønn te der det skal hjelpe kanskje hvertfall litt å få opp forbrenninga.

Noen som har noe å komme med på dette? God eller dårlig idè?

Takk for svar!

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat