Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-14, 10:08   #24265
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Mener jeg leste en sak i nyhetene for ikke så lenge siden at pakningsvedleggene på medisiner skal gjøres om, for det er ikke nødvendig å liste alle mulige bivirkninger, men nå finner jeg ikke igjen hvor jeg leste det.

Ellers så er det sånn at alt av bivirkninger som oppstår mens man tar en medisin som man mistenker kommer av en medisin skal innrapporteres av fastleger (og andre helsepersonell). Derfor er det ikke sikkert at listen over alle bivirkninger er 100% sikker, er jo ikke så lett å si om hodepinen kommer av at man f.eks tar paracet, eller om den ikke virker? Og om man tar 2-3-4 forskjellige piller, hvordan kan man sikkert vite hvilken av de som evt er årsak til den spesielle bivirkningen? Kanskje det er kombinasjonen av de ulike pillene som gir en uønsket bieffekt?

Så når jeg leser pakningsvedlegg og i felleskatalogen så ser jeg på hva slags legemiddel det er snakk om, og hva det taes for. Jeg er helsepersonell, og slår nesten opp ulike medisiner hver eneste dag for å sjekke om det er noe jeg skal være obs på. Noen ting tar jeg alvorlig, andre ting har ingen betydning.

De som står listet opp som "vanlige" er det greit å være obs på. Resten blir mest tilfeldig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo