Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-05, 18:17   #17
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av skeptiskius

Har den norske. Aner du noe om forskjellen?

Nå har jeg ikke lest den norske... Men, er ikke sikker på om den er opdatert på det nyeste, mener en annen South Beacher her (prinsesse) manglet endel i sin norske versjon, så vidt jeg husker.

Sjekk hva som står om dette:

1. Tomat; tillat på alle faser, ubegrenset mengde
2. Løk; tillat på alle faser, ubegrenset mengde
3. Skummet/lettmelk, soyamelk, kjernemelk, lett yoghurt; tillat på Fase 1, men max 2 porsjoner à 125 gram per dag.
4. Gulrot tillat fra fase 2, ikke fra fase 3.

Hvis dette stemmer overens med din bok, er det fint. Men jeg hører rykter om at Espelids "tilpasset norske forhol"-oppskriftene er mer tilpasset norske forhold enn original South Beach, om du skjønner. Men har som sagt ikke lest den.
Problemet i Norge er litt det at det ikke finnes lav-fett naturell yoghurt; yoplait er ikke optimalt, pga søtningen/frukten, men det er bedre enn noe annet.
Ricotta finnes ikke i light, bare den (alt for) fete orginale.
Sånne typer problemer har vel Espelid prøvet å løse, tenker jeg - og det er bra.
Hva syns du om boken?

Du kan uansett når som helst klikke deg inn på http://www.southbeachdiet.com/public/diet-updates/diet-updates.asp (The South Beach Diet Online). Her finner du de til enhver tid nyeste oppdateringene.

Quiche cups var forøvrig en veldig god ide!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat