Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-04, 14:23   #29
Marit1961
Juniormedlem
 
Marit1961 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 62
Innlegg: 15
Marit1961 er ny på veien
Smile

Kjøtt og melk

Blodtype A ikke-utskiller kan gjerne spise kalkun-kjøtt for eksempel, da dette er medisinsk for den blodtypen. For blodtype A utskiller er kalkun-kjøtt nøytralt. Vi spiser bare kalkun- og kyllingkjøttdeig og bruker det i alle kjøttretter. Fungerer kjempebra! Du vil ikke merke forskjell etterhvert. Kalkun- og kyllingkjøtt er en nøytral matvare både for type O utskillere og ikke-utskillere ifølge blodtypedietten, så du trenger ikke være bekymret for din samboer .

Jeg er enig med deg i at det er vanskelig, og jeg føler at blodtype A )(som jeg) har det mest vanskelig, da vi ikke stort sett kan spise verken kjøtt eller melkeprodukter.
Men, men - stå på Marit1961 og del gjerne erfaringer!

Ikke kjøtt og ikke melk. Hmmm... Ikke lett med vanlig norsk kosthold. Heldigvis er kaffe og soyamelk medisinsk. I dag spiste vi stekt ørret med spinat og soyabønner. Blodtype 0 skal helst unngå soya, men han bryr seg ikke så mye om det. Han tror mer på atkins. Det er jo bra for meg?
Jeg merker veldig godt at jeg har det mye bedre med fisk, frukt, grønnsaker og bønner enn med kjøtt. Har slutta å veie meg for en periode. Regner med å gå litt opp nå når jeg har begynt å trene. Går sikkert riktig vei når musklene blir sterkere og kosten mer riktig for type A. Føler meg mer optimistisk etter to måneder med trening.

Marit1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater Svar med sitat