Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 10:23   #1
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Planlegging av pauser fra Atkins?

Hei.

Har nå holdt på i ca 1 måned med Atkins, og jeg klarer meg rimelig bra. Har gått ned ca 5kg (120,5-115,8). Og motivasjon er egentlig på topp, litt lei av egg som mange andre men jeg klarer meg bra.

Jeg har tenkt på i det siste om jeg skal innføre en "gulerot" i kostholdet ved å planlegge 1 dag hver måned hvor jeg kan spise mer karbohydrater enn vanlig. Dette vil være f.eks. Pizza til middag, pannekaker til frokost og _litt_ søtsaker.

Dette er fordi jeg savner visse matretter og fordi jeg vil ha noe å se frem til, noe jeg mener vil gjøre at jeg holder meg trofast til kostholdet i en lengre periode. Målet mitt er å gå ned til 80-90kg i løpet av 2012.

Her er det store spørsmålet, hvis jeg har en slik dag hver måned. Hvor lang tid _tror_ dere det vil ta etter pausen før kroppen er i gang med vanlig fettforbrenning som før? Mao, hvor mye ødelegger jeg for vekttapet med en slik pause?

Greit å vite ellers: Jeg er en mann på 23 år, begynte med atkins den 07.01 med 120,5kg. Jeg holder meg til induksjon ennå, har begynt å føre en matdagbok hvor jeg regner ut kalorier og jeg klarer meg relativt bra bortsett fra jeg spiser litt mer ost enn anbefalt siden jeg fant oster med 0-0,5g karb / 100g, men jeg er fortsatt under 20g / dag.

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat