Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-15, 10:35   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose, vektoppgang ?!

Det er vanlig å være litt "ullen" I hodet de første par-tre ukene på lavkarbo. Kroppen skal tross alt gjennom en stor omveltning fra å gå på sukker til å gå på fett. Om du er mye plaget av kvalme kan det nok være en fordel å ikke presse på med for mye fett i begynnelsen, men heller fylle på med grønnsaker etc. Selvsagt avhengig av retning og hvor mye kh du tillater deg, men det er mange grønnsaker som inneholder lite kh i forhold til volumet. Nøtter er heller ikke dumt, inneholder mye fett uten at det "føles" fett. Jeg pleier å ha med meg en pose med blanding av hasselnøttkjerner og mandler når jeg skal et sted, da har jeg alltid lett tilgjengelig mat.

Konklusjon: Ikke glem grønnsakene, de er viktige for deg selv om de inneholder litt kh. Som en tommelfingerregel kan du spise alt som vokser over jorda minus mais. Pluss enkelte røtter som f.eks sellerirot.

Mine grønnsaker er stort sett disse: Blomkål, broccoli, paprika, squash, sellerirot, stangselleri, fennikkel, aubergine. Som regel stekt som tilbehør til kjøtt. Gjerne med en god saus til. Berarnaisesaus laget med smør og fløte f.eks er godt til så mangt...

Litt youghurt med bær går sikkert helt greit det. Vær bare litt obs på mengder etc, det kan fort bli litt kh av det.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat