Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-13, 11:11   #139
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Oi. Dette er visst noe folk føler sterkt for. Her går diskusjonen høyt, og det er så bra!

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Lag grønn te, tynn kaffe eller vann m/kraft av sitron. Alle disse hjelper meg til å drikke mer vann. Jeg drikker i tillegg ganske mye rent vann helt siden jeg møtte kona siden hun drikker av litersflaske hele tiden og det har smittet over. Skaff deg drikkeflaske (min er sånn voss-sak) og ha den med deg overalt og fyll den jevnlig!

Ang salt så jeg på Matagentene der de snakka om "fleur de sel", som koster 180 ganger vanlig salt, men det er jo akkurat det samme krystallet. Selv om det hadde vært forskjell så skal vi jo ikke ha i oss så mye salt at det ville tilført nevneverdig med næringsstoffer inn i kosten vår enn f.eks. den halvkiloen+ med grønnsaker jeg skal spise hver dag.

Vanlig uraffinert havsalt kan du kjøpe på helsekosten til 30 kr kiloen. Det er billigere og MYE bedre enn alle de raffinerte typene som koster skjorta!

Det er jo et alternativ med drikkeflaske selvsagt. Jeg har prøvd det noen ganger uten den store suksessen, men det betyr jo ikke at man ikke kan prøve igjen

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Altså, du er ikke NØDT til å drikke tre liter med vann samme hva folk sier. Det er så tullete sagt av folk. Drikk så mye du føler du har behov for du, FullFres

Hehe godt å høre, vaskeklut Jeg må nok drikke mer og oftere enn jeg gjør, for jeg drikker overhodet ikke nok. Det kjenner jeg på formen også.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Enig med vaskeklut. Hvorfor i alle dager skal man sitte og tylle i seg litervis med vann dersom man ikke har behov for det? Jeg bruker urinfarge som en pekepinn på om jeg har fått nok væske i meg eller ikke (og legg merke til at jeg skriver væske og ikke vann ).

http://m.klikk.no/helse/dinkost/erna...icle612086.ece

Ja det gjør jeg også. Og jeg legger merke til at de dagene jeg drikker bare når jeg husker på det, er formen dårligere og tisset mye mørkere. Så jeg må helt kalrt "tvinge" meg selv til å drikke mer altså!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg har holdt på med lavkarbo siden 2007, sant nok ikke Ketolyse, men en ED-tilnærmet i begynnelsen. Jeg har alltid hatt problemer med å få i meg de mengdene med vann man anbefaler her. Har virkelig prøvd, med fancy flasker med meg, sitron/ingefær/agurk i, isbiter etc. Jeg blir skikkelig stresset av det, og når jeg ikke tenker på det hele tiden, drikker jeg i gjennomsnitt en liter rent vann i døgnet.
Jeg får vondt i halsen av å drikke vann. Det er svært ubehagelig, og det føles for "stort" å drikke på en måte. Kan få kvelningsfornemmelser og får lyt til å spy. Vel å merke når jeg drikker for å drikke, ikke når jeg drikker for jeg er tørst.
På tross av dette har jeg gått ned kilo (ca 20), klarer å holde vekta, har ikke hodepine og er ikke dehydrert. Jeg fungerer faktisk helt utmerket!
Jeg får jo i meg annen væske, som kaffe, te, ferskpresset grønnsaksjuice, saft uten sukker osv.

Det aller beste er sikkert å få i seg mer enn meg. Men som en opplysning da, kan det jo være av interesse for andre at ikke alle drikker minst 3 liter om dagen og fungerer likevel.

Jeg er så enig med deg! Det er akkurat sånn jeg føler det også!

Jeg tror nok at for meg gjelder det å drikke så mye som jeg føler for, og så litt mer enn det Jeg er fullt i stand til å drikke alt for lite fordi jeg rett og slett glemmer å drikke. Håpet er at litt større mengder salt i maten og litt mer bevissthet rundt dette med væske skal gjøre susen

Tusen takk for at dere lager en god og variert diskusjon rundt dette!

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat