Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-11, 13:12   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold for små barn

Jeg tenker at jenta di er heldig, hun har et flott kosthold som ser veldig balansert ut og jeg synes det ser ut som du gjør det beste ut av kostholdet.

Jeg har en tenåring og han har egne lommepenger og jeg vet han kjøper seg mat ute noen ganger. Derfor er jeg opptatt av å servere det jeg mener er sunn og næringsrik mat her hjemme og tenker at det da ikke er så farlig om han innimellom spiser junk ute. Jeg har og tro på at selv om ungdommer skeier ut noen år så vil de fleste gå tilbake til det kostholdet de har hjemmefra og jeg håper i hvert fall at han som voksen vil se verdien av å gi kroppen riktig mat.

Jeg tror det aller viktigste er å lære barna om mat og lære hva som er bra for kroppen slik at de ikke vokser opp helt bevisstløse på hva man trenger for å holde seg frisk. Nøyaktig hvor grensen går i antall karbo har jeg egentlig ikke så mange meninger om, jeg er mer opptatt av at maten skal inneholde nok og god protein og fett og at karbohydratene får en underordnet plass. Og så tenker jeg at på 17. mai er det lov spise is og pølse med brød og det er hva man gjør i hverdagen som er viktig og at man må passe på at det ikke blir kosedag for ofte.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat