Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-09, 23:18   #20
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av caz, her.

Nei, fyf***....!!!! Kom deg til legen og krev at de finner ut hva som er galt.. Du kan jo ikke gå og ha det slik kjære deg..

Skal til legen når jeg har loggført og dokumentert nok. Ingen tvil om det. Må bare ta tiden til hjelp frem til da, sånn at jeg stiller godt rustet når jeg har time!
Tusen takk for gode tips

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Jeg blir litt satt ut av å lese denne tråden egentlig
Tempen min ligger stort sett på rundt 35.(tok tempen under armen nå for å sjekke, å den var 34,5). Jeg er helt utslått når klokken blir 21 på kvelden og er generelt sliten.. Vekta mi er høy selv om jeg syns jeg spiser helt greit osv osv.. Kanskje jeg bør ta en sjekk hos legen

Uffda, ikke bli helt satt ut da!
Husk at, som Kitt sier, kjernetemperatur skal måles i rattata og HVIS du måler under arma, så skal du legge til 0,7 på det du får på displayet (og enda er det ikke helt korrekt).. er mer en pekepinn jeg bruker om jeg har feber og virkelig ikke orker å putte no i rattata, den der under arma-målingen..

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kjernetemp skal aldri måles under armen.
Det skulle vel ha vært sagt før her i denne tråden.
TEMP SKAL ALLTID MÅLES REKTALT(I RUMPA) FOR Å HA NOEN VERDI

Når det er sagt, stofffskifteproblemer rammer mange kvinner og er vanligvis ikke veldig vanskleig å påvise ved hjelp av blodprøver. Så er du i tvil, ta en tur til legen!

Sant det med kjernetemp.. men er ikke heeelt enig i det med blodprøvene som du sier Grunnen til at jeg loggfører og styrer nå, er jo nettopp fordi jeg er rimelig sikker på at jeg HAR lavt stoffskifte, selv om TSH og FT4 er "innenfor normalen"... normalen for hvem? Er normalen for andre nødvendigvis normalen for meg, når jeg har masse antistoffer? Jeg vil påstå svaret er nei. Og jeg akter å dokumentere at jeg har rett før ny tur til legen, ja!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat