Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-09, 03:19   #126
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Jbk er ikke spesielt egnet til baking.
Der funker Fiberhusken mye bedre!

Men til vaffel/pannekakerøre er JBK super

Mulig det.

Men det jeg sier at jeg har utprøvd, er akkurat blandingen som jeg forteller om. Det er en blanding av JBKM, Fiberhusk og glutenmel. Det er dette som gir et brød som jeg kan stå inne for, i tillegg til at man legger inn litt frø og nøtter og sånt. Men denne blandingen som jeg har sagt noe om, den med JBKM, Fiberhusk og glutenmel, den utgjør etter min mening utgangspunktet for at dette skal føles som brød og ikke som egg med kli og linfrø. For det er det de andre "brødene" har føltes for meg.

Jeg har da prøvd å finne meg et annet brød, ett jeg kan godta, og jeg endte opp med dette. Dette er mitt aller beste brød, sa jeg. Om du vil bruke det som grunnlag for å endre på noe, eller gjøre noe annerledes, eller hva som helst, så er det din sak. Men da må du IKKE kalle det for MITT brød. MITT brød er det jeg uteksperimenterte, ikke det andre uteksperimenterer ut ifra mitt.

Om noen lurer: Lag gjerne din egen variant, men ikke kall den for min!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat