Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 17:48   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Høres veldig ekkelt ut med sånn i halsen, moren min går rundt og kremter og harker på 15nde året, men nekter å tro at legen hennes kan være noe annet enn allvitende, perfekt oppdatert og levende interessert i akkurat henne... Jeg har ment lenge at hun nok har lavt stoffskifte, ikke invalidiserende kanskje, men langt fra optimalt.

Veldig interessant å høre om hvordan det går med klumpen i halsen.
Min helt ikke-fagmedisinske, fjern-diagnostiserende tanke er at det ikke blir borte, muligens litt verre, kanskje varmere på klumpen.
Forhåpentlig varmere faktisk, har du påvist jod-mangel og får tilført dette så er det en av de viktigste byggestenene for kjertelen. Den jobber allerede under press, høyt TSH ikke sant? som er pinealkjertelens rop om mer stoffskiftehormon til kroppen, og nå endelig kommer råstoffet. Det andre som inngår er en aminosyre som heter thyrosin. I tillegg resirkuleres endel av stoffskiftehormon-resultatene, men der er du under-forsynt i alle tilfelle.

Denne er ikke så dyr: http://www.now-2-u.com/Products/Prod...=Amino%20Acids har du flaks finnes den på amazon.uk.co, med kortere leveringstid.

Kastet meg over noen kapitler i boken siden sist, og må nok starte med noe jod-greier altså, for alle, også han med levaksinen.
Dråper lar seg visst ikke bestille i posten , så må engasjere noen med opphold i et kosttilskuddsvennlig land.

tenketenketenke...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat