Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-05, 16:43   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

Hei
Ketose som diett er ikke farlig, jeg henviser til ertikkelen
Dr Dena M Bravata skrev i American Journal Of Medicine i 2003 etter gjennomgang av a 2500 artikler om ketogene dietter ; de er ikke farlige.
I samme velrenommerte legetidskrift 2002 ; Dr E.C. Westman om de positive effekter av ketogene kurer : lavere blodtrykk, betydelig veklttap, bedring av blodlipider mm.

Men at ketogene dietter skal være ufarlige for type I diabetikere stiller jeg meg litt tvilende til, de trenger insulin og får lett for lavt insulin, som er like farlig som for høyt insulin. Jeg fraråder ketogen til disse pasienter. Type II diabetikere tåler ofte kuren svært godt i samarbeid med lege, og får betydelige helsegevinster.

Et sted skriver Nille at Banting var den første som anbefalte ketogene dietter til diabetikere, det er jo sikkert sant og var dangagn man ikke hadde noe annet å tilby ( her var det tale om type I diabetes ) Men pasientene døde jo etter ikke så lang tid så vidt jeg husker. Dette er veldig interessant, jeg skal studere det.

Nille du er veldig flink. Hadde ikke lyst på litt kveldsjobbing som kursinstruktør ?

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat