Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-10, 14:51   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Folk er forskjellige - noen holder seg friske og sunne på statlige kostholdsråd også. Jeg bryr meg ikke om hva folk gjør med livet sitt men som andre har nevnt så er det både en psykisk og en fysisk faktor involvert.

For min del har jeg prøvd å legge meg på en sunn fornuft-vinkling, som jo har irritert enkelte. Det ER ingen fornuft i å kjøre en ketogen diett og så skeie ut hver lørdag. Og kanskje man burde tenke seg om hvis man MÅ belønne seg selv med ekstern stimuli, det være seg narkotika, mat eller burleskshow

Det er ikke alle som spiser en sjokolade i helgen fordi at de må belønne segselv Finnes faktisk folk som gjør det fordi at de har LYST på og ikke fordi at de MÅ.
Virker jo nesten som at alle som slanker seg må ha problemene som gjorde dem overvektige, hele resten av livet.
Man har problemer, man identifiserer problemene, man jobber med problemer, man er kanskje heldig og blir kvitt problemene.
Klarer man ikke bli kvitt de problemene så er man vel klar over det og holder seg da unna den sjokoladen.

At man en gang trøkka i seg sjokolade for å belønne seg betyr ikke at hver sjokolade man spiser har den funksjonen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat