Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-09, 20:37   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 56
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Er fett og ketose farlig?

Er du Pål Jåbekk? Jeg sitter akkurat nå og leser om lavkarbo i et ukeblad (jada, vet seriøsiteten der) hvor en lege uttaler seg om LCHF diett.

Han sier: "Jo lenger de spiser høyfett/høyproteinkost, desto større er sjansen for langsiktige ulemper. Reaksjonene kan kommet etter ti-tjue år. Lavkarbomat med et høyt innhold av animalske proteiner og fett fra kjøtt vil langsomt, men sikkert bidra til benskjørhet, degenerative sykdommer i nervesystemet og hjernen, hjerte- og karsykdommer, mage- og tarmsykdommer samt økt risiko for kreft".

Hvordan er det mulig å komme unna med slike grove usannheter! Jeg har veldig lyst til å skrive en mail til han å spørre hvor han har dette fra, og om han kan komme med vitenskapelige beviser for det. Har lyst til å klage til Allers også for å trykke sånt vås som det. Har du et par linker jeg kan gi disse vranglærte "ernærings-ekspertene".


Sist redigert av Veggpryd : 29-01-09 kl 23:39.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat