Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-09, 19:16   #16
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Pål, her.

Når man går ned i vekt på ketogene dietter så er det riktig som du har hørt, at det er fordi vi er mettere og inntar mindre energi.

Ok, takk.

Sitat:

I tilegg øker vi med all sansynlighet aktivitetsnivået vårt og produserer mer varme, noe som fører til høyrer energiforbruk.

Og med aktivitetsnivå, mener du da at siden vi får mer energi (i min erfaring iallefall) så rører vi oss mer og dermed forbrenner mer og blir varme, eller mener du at forbrenningen i ketose øker uavhengig av aktivitetsnivå "utad"?
Jeg skal innrømme at kaloriinntaket mitt før ketose var sannsynligvis gjennomsnittlig en del lavere enn nå som jeg er i ketose. Jeg rører meg ikke mer enn før heller, men jeg krymper sakte men sikkert alikevel. Så noe magisk var det som skjedde når jeg kuttet ut karbene.

Sitat:

Når vi har normale insulinnivåer (inntar lite karbohydrater), styrer kroppen energiinntak og forbruk selv. Det betyr at om du spiser mer, så svarer kroppen med å øke metthetsfølelsen og øke energiforbruket ditt slik at ligningen går opp. Tilsvarende, hvis du bruker mer energi enn vanlig, for eksempel gjennom trening, så svarer kroppen med å sette ned energiforbruket ditt (du blir sulten og trett).

Ok. Så om man spiser lavkarbo så er det omvendt fra "normal"kost? (Det jeg har lært iallefall) At om man trener så går forbrenningen ned, mens om man ikke trener og samtidig spiser mye så går forbrenningen opp? Nå ble jeg litt forvirret.
Er det derfor Dr. Torkil ikke anbefaler så mye fysisk trening mens man er på ketolysekuren?

Sitat:

Stort sett går vi verken opp eller ned i vekt, til tross for store variasjoner i energiforbruk og energiinntak.

Kroppen er kul

Sitat:

Å fokusere på kalorier, synes jeg skaper en usunn holdning til kropp og helse.

Hehe, så får vi se hvor lang tid det tar før fagfolka sier det samme om karbohydrater. Neida, det er vel som med alt, ikke bra å bli helt besatt i noen av retningene.

Sitat:

Håper dette var svar på spørsmålet ditt.

Jada, det var slettes ikke verst det der Pål!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat