Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-09, 23:55   #25
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Er fett og ketose farlig?

Interessant Pål. Mange har kunnet litt her inne, noen mer noen mindre, noen ferske noen erfarne. Det er fryktelig vanskelig for vanlige mennesker å bryte igjennom og å klare å samle nok info om hvordan kosthold og helse egentlig er og å omsette dette til praktiske forklaringer, det ser ut til at du klarer det.

Selv ble jeg gradvis dratt over til mer protein og fett og så fikk jeg bare lyst til å prøve null karbo en stund. Den første dagen ble min energi økt til ca 110% liksom og deretter har jeg ikke hatt noe valg. Du skriver at blodsukkerforbrenning skjer ved senket energiomsetning og da skjønner jeg hvorfor alt går litt tregere og trøttere om jeg roter meg bort i karbo 2 måltider på rappen.

Jeg har lest endel om råd og tips fra Anthony Colpo om trening og lavkarbo og trener endel selv etter en aktiv tilværelse innen utholdenhetsidrett i nesten 20 år.

Jeg synes det er fryktelig interessant dette med kosthold og toppidrett. Jeg tror det er et stort potensiale ut fra det jeg har fått vite om kostholdsvaner i norsk toppidrett. Håper jeg har hørt feil, hehe.

Skjer det mye ift økt fettinntak og utholdenhet innen forskning ? Selv har omleggingen helt klart forbedret restitusjonen og ikke minst gjort det enklere å planlegge overskudd infor en konkurranse. Før var det alltid et lotteri om jeg traff eller ikke, idag har jeg alltid saft i beina, dog gitt at jeg har klart å fylle opp mine karbolagre selvom jeg spiser lavkarbo ellers.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat