Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-10, 08:38   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Likevel vil personen føle seg slapp fordi fettfrigjøringen alene ikke er nok til å dekke energibehovet.

Jeg har sikkert gjenntatt meg selv noen ganger, men syns det er litt vanskelig å forklare

Hei. Dette kan kanskje trenes opp? Jeg vet om folk som har gått Vasaloppet, etter en gedigen omelett på 8 egg og nok bacon til å holde norge i live, men han var fortsatt ikke sulten ti timer senere. Og det gikk enda to dager, før han spiste igjen. Kona hans er spesialist på dette feltet, så hun sa at om han ikke var sulten, så skulle han heller ikke spise. Grunnen til denne uteblitte sulftfølelsen var ifølge henne at han frigjorde så mye fett på de 9 mil som vasaloppet gikk over, at han hadde mer enn nok med å fordøye sitt eget fett før han behøvde å spise igjen.
Jeg merker det selv etter løpeturer på 3-4 timer, jeg blir ikke sulten igjen før langt utpå kvelden. Nå har jo jeg en ekstremt god fettforbrenning antagelig, jeg spiser gjerne 2-3 egg og bacon til frokost, og holder meg god og mett i 8-9 timer på det.
Men jeg løper altså halvmaraton på dette kostholdet, og må si (for egen del) at slappheten som kommer når man sklir inn i ketose, den forsvant igjen etter 4 ukers trening, da ble den erstattet av en utholdenhet jeg ikke har hatt før. Det er en veldig rar følelse når du bare løper og løper og bena ikke blir slitne.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat