Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-14, 03:22   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Dumt nybegynnerspørmsål

Hei og velkommen.

Ja. Det var vanskelig for meg å tro dette og jeg gikk på denne dietten med tro at dette ikke ville virke, men det viste seg at det gjorde det til de grader. Hvorfor det virker er ikke godt nok dokumentert enda, men teorien er at leptin blir utløst når du begynner å spise og at det når hjernen kjappere enn om du i tillegg har mye insulin i blodet. leptin forteller hjernen at du er mett. Insulin forteller celler å lagre fett. Dvs. det er ingen perfekt måte hvor kroppen får vite at du har spist deg god og mett, men en tilnærming som slutter å virke optimalt hvis du inntar for mye karbohydrater. Ved å gå for veldig like karber vil kroppen være mett på et betydelig underskudd. F.eks. så ligger jeg på 1400 kcal i gjennomsnitt. (kalkulert på basis av vekten av salaten på jobben og porsjonene hjemme, alltid i ettertid). Mye av det er ren olivenolje og rømme.

Det finns steg i livet (pubertet, graviditet) der kroppen bruker de samme triksene til å øke kroppsmassen vår. Problemet er at mange av oss spiser som om vi skulle vært gravide hele tiden og det skaper et overvektig samfunn.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 04-10-14 kl 03:29.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat