Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-10, 15:03   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: liv uten karbohydrater

Hei,
Hva som er lov eller ikke kommer mye ann på hvilken lavkarbofilosofi du følger eller om du ikke følger en filosofi hvor mange kh skal du ha hver dag.
Holder på å reviderer nybegynnertråden jeg har lagd, så her kommer ett lite klipp fra den nye versjonen, her er: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Lavkarbo
Lavkarbo er ikke en motediett, det er ikke en rødtkjøtt diett, det er ikke en nullkarbo diett, det er heller ikke en spis-så-mye-fett-du-orker diett… Sånn, nå håper jeg at jeg har avfeid alle myter folk måtte ha vedrørende lavkarbo kosthold.
Lavkarbo er nemlig et kosthold der man spiser bare ren, uprosessert mat; kjøtt, fjærkre, fisk, skalldyr, grønnsaker, noe bær, egg og meieriprodukter.
Lavkarbo er et samlebegrep på karbo redusert kosthold hvor kh inntaket pr dag varierer fra tilnærmet null til 150.
Matvarer
En liten hendig lite innføringsbrosjyre ’LCHF på 3 minutter’
En av grunnen til at mange går i nybegynnerfella – for lite fett – er at vi har blitt indoktrinert om hva som er sunt og helt ubevist velger magre kjøttalternativer. Det aller beste er om man greier å få i seg det man trenger av fett igjennom våre matvalg.

Kjøtt: bacon, ”grillskiver”- sideflesk, ribbe, entrecote, kjøttdeig, medisterdeig, nakkekoteletter…
Fisk:
laks, ørret, makrell, sild, brisling…
Grønnsaker:
de som vokser over jorda bortsett fra mais (minimais er OK) i tillegg så kan man spise noe løk. Husk at bl.a. bladsalat og agurk ikke innehoilder mye næring, så variasjon er veldig viktig. Grønnsaker kan: wokkes, stekes, kokes, bakes, grilles, smørdampes… lån gjere en vegetarkokebok på biblioteket. Finn fram vegetarkokeboka du har gjemt bakerst i bokhylla eller lån en på biblioteket for inspirasjon.
Husk gode olje- eller rømmedressinger på salaten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat