Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-12, 20:20   #5
Uvêr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Nomade
Innlegg: 6
Uvêr er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg leve på dette?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jepp.. Jeg lever enda :P Jeg kan heller ikke ha egg, soya, noen form for stivelse, begrenset utvalg frukt og grønnsaker pga oksal syre innhold, ingen former for søtningsmiddler (unntatt bitte små mengder honning)... i tillegg til melk, korn og nøtter.

Jeg spiser de grønnsakene og fruktene jeg tåler, kokos olje/melk/krem, mye kjøtt/fisk. Hoved fettkilde er kokosolje og avokado (kombinert med fett kjøtt da).

www.scdandme.com har litt oppskrifter av det jeg spiste når jeg tålte minst.

hvordan føler du deg, og hvor lenge har du drevet sånn? Veldig interessant for meg å vite skjønner du. Mine allergier skyldes luftprodusksjon i hele nedre del av magen og tarmene. Noen ganger kommer luften så langt opp at det presser eksremt på hjertet. Har svimt av p.g.a smertene flere ganger og har vært på legevakta hundretalls. Er så lei. Denne luftprodusksjonen har et navn men det er så vanskelig at jeg ar glemt hva det heter. Derimot er den eneste kuren jeg kan lykkes med(iflg leger) er å redusere det som gir meg luft. Det er oftest mat med mye karbo og stivelse. Men melkeprodukter også.

Kokos generelt får jeg veldig uren hud av. Og ja.... vi er ganske like. Huden min er ikke den beste akkurat nå. Det skulle jeg gjerne sluppet. Har veldig fin hud ved høyt karboinntak iformav fullkornsprodukter faktisk, men så kommer denne magen i veien. Det blir for tøft.

Takk for svar )

Uvêr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder på min måte. Svar med sitat